nicka75

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av nicka75 - 2 maj 2011 17:39

Då har vi kört igång i maj månad nu då. Vi har fullt upp på jobbet just nu. Jag gjorde en timmas övertid på morgonen. jag pinar mig hellre upp en timma tidigare 5 dagar i veckan än att stanna en kväll till kl 20.00 Så nu sitter jag här asjävla trött och funderar över livets mening.. Jobbar man för att leva eller lever man för att jobba?? Jäkla svår fråga för vissa. Men jag har mitt svar färdigt för mig. Jag jobbar för att leva. Försöker iaf så gott det går. Inte alltid lätt med den skitlönen man har.. För detkan absolut inte bero på hur jag valt att leva mitt liv som gör att det aldrig finns en årslön på sparkontot.. Kommer inte riktigt ihåg om det var vår käre stadsminister som sa den en gång i tiden.. att: "var människa ska ha en årslön sparad på sitt sparkonto" IDIOT!! Hur lyckas man med det nu? Alla priser stiger ju förutom mitt pris.. De vill ju företaget sänka.. Inte sänka så men de vill ju inte höja min lön i samma utsträckning som jag vill. Men vilken arbetsgivare vill det egentligen?

Nä nu ska jag hämta bran nr ett från fotbollen för att hinna byta om till scouterna som börjar om 40 min.. Kom inte och påstå att det stressas i dett hemmet.. haha.. Min lott här i livet är att leva för mina barn. Hoppas jag gör ett bra arbete och att de en gång i livet tackar mig för det.

Dax att rusa..

Kram kram.

Presentation


Glad 35+. Två barn, man, villa, Volvo, husvagn..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards